Stugan sen middag ^^

tja alla !
Idag blev det att åka ut till stugan med stig och pappa och kratta lite löv och även blåsa lite löv. La även ut lite råttgift lite här och där så att asen dör.. haha.
Vi var väl där ute i kanske högst 1,5 timme sen så bar det av hem igen och duscha och göra sig i ordning till klockan halv 4 då farfar skulle komma o hämta oss.
Åkte ut till farmor o farfar och jag var verkligen hur hungrig som helst och som tur var när vi kom ut så var maten nästan helt klar. Bara doften av maten när vi kom dit gjorde att jag blev ännu hungrigare. När jag kom och satte mig vid bordet så blev man ännu hungrigare och vad ser man. Potatisgratäng och fläskfile som var typ delad och i mellan så hade farmor gjort typ som en lite ja vad ska man säga "sörja" men lök,persilja och smält smör och till allt så hade hon gjort någon sorts brunsås. Hur gott som helst verkligen. Var verkligen proppmätt efter, kunde ju knappt röra mig..hahahaha..
Sen efter det så satte vi oss i vardagsrummet och kolla på en as bra film vet ej vad den hete men asså schit va bra den var verkligen!

Sen så blev det att käka äpplepaj och vaniljsås till efterrätt. Det var verkligen hur gott som helst det också. Det var även äpplen ifrån farmor o farfars äppleträd som de har på tomten.

Sen framåt kl 8 någon gång så blev det att åka hem igen. Och nu sitter jag och kollar på star wars på tv11 tror jag det är. Har inte en ända aning om vilken kanal det är om jag ska vara ärlig. På boxern står det i alla fall 14 så för er som har boxer o är sugna på att kolla på star wars så kan ni ju kolla om ni hittar det på den kanalen..hahaha.

Men men imorn är det ÄNTLIGEN seriestart. 3 matchen gilt om man säger så för de 2 senaste matcherna har ju flyttats fram tyvärr. Men nu äntligen så är det dags. Vi ska köra mot lindesberg. Så ja man kan ju även säga så att jag gör seriestart i damlaget. Visst jag har spelat massa matcher med dom förut men nu är jag ju så att säga "inskriven" i damlaget. Så jag hoppas att det kommer att gå bra.
Jag är i alla fall jätte tagg på match äntligen.

Men nu ska jag fortsätta kolla på filmen.
bye bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0